För oss som älskar
att vara i form!

Träningsguider

Vi har byggt denna träningsguide för att du snabbare skall kunna komma igång med Skier's Edge. Det finns många små finesser med maskinerna, t ex 'Slope Simulator', som ger dig träning inte bara i sidled utan även för att hålla balansen framåt och bakåt. Att detta är helt nödvändigt i avancerad alpin utförsåkning vet alla skidåkare. Balans är det viktigaste för att ha optimal fart in i nästa port.

Men, även i många andra sporter så blir en detalj som Slope Simulator en konkurrensfördel då du kan dagligen arbeta med balans, smidighet och uthållighet på en och samma gång.

Det finns många andra spännande detaljer, t ex 'Lifebeat'. Arbetar du med rehab så kan du direkt se ifall ett ben är starkare än det andra och sätta in korrekt träningsbehandling. Givetvis kan vem som helst göra detta som har köpt Lifebeat till sin Skier's Edge.

Upper Body Edge är ett kraftfullt hjälpmedel att stärka överkroppen, både för mage, bål men även axlar. Vi har lagt in flera övningar till dig och det tar bara 30 sekunder att byta från fotinställning till Upper Body Edge.

Hittar ni nya träningsmetoder så är ni välkomna att skicka ett mail, lägga det på vår facebook så skall vi informera alla som använder sig av Skier's Edge!